Proeftuinen Bereikstrategie Werkbaar Werk
Wat
Met deze oproep willen we intermediaire organisaties, die zich in de nabijheid van ondernemingen begeven, ondersteunen en uitnodigen om het werkbaar werk aanbod in Vlaanderen mee te helpen uitdragen. Een grote groep ondernemingen, waaronder kmo’s, wordt vandaag onvoldoende bereikt. Momenteel is het informatie- en ondersteuningsaanbod voor het creëren van werkbare jobs erg gefragmenteerd. Vanuit het perspectief van de onderneming ziet men daardoor vaak door de bomen het bos niet meer. Er is daarom behoefte aan meer uitwisseling en samenwerking tussen reeds actieve actoren in het werkbaar werkveld. Het aangaan van partnerschappen door deze actoren kan zorgen voor een krachtiger aanbod.
Hoe
Deze oproep ondersteunt partnerschappen die:
- het werkbaar werk aanbod voor ondernemingen stroomlijnen,
- een strategie uitwerken en testen die zoveel mogelijk Vlaamse ondernemingen weet te bereiken, sensibiliseren en enthousiasmeren rond de thematiek van werkbaar werk, en
- kennis en ervaringen rond bereikstrategieën opbouwen en borgen.
Een partnerschap bestaat bij aanvraag minimaal uit twee actoren, waartussen nog geen deelnemingsrelatie bestaat, waarvan:
- minstens één actor een uitgebreid netwerk heeft met ondernemingen, in het bijzonder met kmo’s
- minstens één actor inhoudelijke expertise en kennis heeft m.b.t. werkbaar werk
Een partnerschap kan een subregionale en/of sectorale focus hebben.
De finale doelgroep van de projecten zijn ondernemingen die noden hebben m.b.t. werkbaar werk en niet goed weten hoe dit aan te pakken of hun weg naar het aanbod niet vinden.
De acties in deze projecten situeren zich rond:
- partnerschapsvorming, kennisdeling en netwerking
- ontwikkelen van een helder aanbod
- ontwikkelen en testen van bereikstrategieën
Budget
Het totale budget voor de oproep bedraagt 450.000 euro.
Per project is een maximumbudget voorzien van 150.000 euro.
Projectperiode
Projecten zullen opstarten op 01/01/2025 en hebben een looptijd van 18 maanden (tot en met 30 juni 2026).